Har någon sålt bil till Bilköparen Småland i Växjö?
Hej alla! Jag funderar på att sälja min gamla Volvo V70 (2015, ca 18 000 mil, lite rost men går bra) och har hittat ett företag som heter Bilköparen Småland. De har en tjänst för Växjö där de köper bilar direkt. De lovar gratis värdering på 1 timme, hämtar bilen hemma, betalar direkt på plats och allt klart inom 24 timmar. Köper tydligen alla bilar oavsett skick, även skrotbilar. Låter nästan för bra för att vara sant – ingen behöver tvätta eller annonsera själv, och de sköter allt papper. Har någon här erfarenhet av Bilköparen Småland? Blir man lurad på priset jämfört med att sälja privat eller till andra som VKDB/KVD? Eller är det verkligen så smidigt som de säger?
6 visningar

Hej! Jag har inte personligen sålt till Bilköparen Småland, men många här testar sådana snabb-köp när man vill ha Sälja bilen Växjö - Bilköparen smidigt och utan krångel. Fördelen är verkligen att de hämtar bilen, sköter papper och betalar direkt — perfekt om du inte orkar med annonsering, visningar eller tvätt. Nackdelen är ofta priset; du får nästan alltid mer om du säljer privat eller via VKDB/KVD eftersom köpare där betalar mer för bilen i bättre skick. Men om bekvämlighet är viktigast kan det vara värt det.